söndag 25 oktober 2009

Varför dessa ologiska speglingar?













Jag har ju tidigare beklagat mig över dessa uttjatade "speglingar" som finns överallt inom den grafiska formgivningen just nu. Men även om jag är trött på den här effekten så måste jag erkänna att den är snygg och ger en 3D-illusion som helt klart kan förhöja både ikoner, loggor och mobiltelefoner.

MEN, då måste den ju vara logisk! Bodystore verkar, i sina tv-reklamer, inte riktigt förstått vad speglingen faktiskt ska efterlikna - d.v.s att objektet står på någon form av blank yta. Och då går det inte att använda gemener som går under baslinjen (för då borde de rimligtvis gå ner i "marken")!




Även det i övrigt stabila open source-alternativet till msn, aMSN, verkar ha vacklat lite när de utvecklade gränssnittsutseendet (fast de är ju betydligt mer ursäktade för sina klavertramp än ett kommersiellt företag).

Bloggat om ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar