lördag 30 januari 2010

Eniros säljare vittnar om telefonkatalogens död

Hitta.se har en ny reklamfilm, där man får se döden personifierad komma och hämta med sig telefonkatalogen till dödsriket. En fyndig reklam med glimten i ögat. Och välmotiverad om de uppgifter som Hitta.se uppger för Resumé - att endast fem procent av befolkningen använder telefonkatalogen - stämmer.



För visst verkar telefonkatalogen vara på utgående. Speciellt om man tänker på webbens och de otalet nummertjänsters lättillgänglighet.

Och det känns som att det avspeglar sig i Eniros katalogsäljare - åtminstone dem jag träffat på. De är dåligt pålästa om min organisation (vi finns med på Gula sidorna på eniro.se om du vill göra research), hittar inte till mitt kontor (Enirokartorna på webben hade lätt givit dig korrekt färdrutt) och är allmänt taffliga och inte särskilt trevliga (trots universella säljarattribut som backslick, tjenis-kallprat och onödigt hårt handslag).

Jag antar att de mer kvalificerade säljarna på Eniro får sköta den mer lukrativa webbdelen av företaget.

Bloggat om , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar