I dagens Metro kan man läsa om den "nya" trenden guyliner - det vill säga män som använder eyeliner. Exakt vad som är så feminint med ordet "eye" att man måste byta ut det mot "guy" framgår inte riktigt, men kontentan av är i alla fall att detta är en växande trend bland kändisar.
Detta måste ju var precis vad make up-företagen väntat på! Blir guylinern var mans egendom så utökas kundgruppen med hela hundra procent.
Men för att lyckas med detta gäller det ju att tvätta bort fjollstämpeln från produkten illa kvickt och jag förutspår därför en massiv maskuliniseringskampanj av eyelinern inom kort. Kanske en eyeliner med praktiskt enhandsgrepp för aktiva män att använda i segelbåten, på mountainbiken eller i puckelpisten. Egentligen samma produkt som tidigare, men i lite kantigare förpackning.
Bloggat om Guyliner, Metro
fredag 8 januari 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
0 kommentarer:
Skicka en kommentar